تشریح عنوان دوره :
دوره آموزشی و خدماتی کوچینگ سازمانی
خلاصه دوره:
این دوره جهت ارتقاء سطح کیفی رهبری، مدیریت، تیم سازی، یکپارچگی و تعلق سازمانی طراحی شده و به صورت کارگاهی و با بررسی عمکرد مخاطبان توسط تیم کوچینگ از آموزش تا پیاده سازی در کسب و کار برگزار میگردد.
نحوه اجرای دوره:
- طی برگزاری این دوره مخاطبان بر سر میزهای 5تا8 نفره با یک کوچ گردشی* خواهند نشست؛ کوچها نحوه پیاده سازی دروس در کسب و کار مخاطب را با طراحی اقدامکها و بررسی عملکرد ایشان در طول دوره، جهت بهبود عملکرد آنها دنبال میکنند.
*(منظور از گردشی در اینجا تغییر بیزنس کوچها و مخاطبان هر میز در طی برگزاری دوره است که در راستای شبکه سازی و افزایش کیفی دوره پیاده سازی میشود)
- کیفیت تدریس اساتید و خدمات پشتیبانی کوچها در راستای افزایش رضایتمندی و کیفیت دوره طی جلسات توسط مخاطبان بررسی و امتیاز دهی خواهد شد.
- کیفیت عملکرد مخاطبان نیز طی برگزاری دوره توسط بیزنس کوچها بررسی و امتیازدهی خواهد شد.
- در این دوره پس از ارایه درس توسط اساتید (هر 45 دقیقه) زمانی به ارتباط بیزنس کوچها و مخاطبین اختصاص میابد (15 دقیقه) که در این بازه میزان فراگیری معلومات و سوالات مخاطبان بررسی و پس از دسته بندی سوالات هر میز، توسط استاد به کلیه سوالات پاسخ داده میشود.
- ارایه هر عنوان درسی به طور روزانه بیشتر از 90 دقیقه (2تایم) نخواهد بود که با احتساب زمان کوچینگ و پرسش و پاسخ تا 180 دقیقه به طول خواهد انجامید.
- هر دوره شامل 12 جلسه است که یک هفته در میان در روزهای 5شنبه و جمعه (این روزها قابل تغییر خواهد بود) برگزار خواهد شد. هر دوره 3 ماه به طول خواهد انجامید و کوچها علاوه بر حضور در جلسات اواسط هر هفته با مخاطبان میز خود از طریق تماس تلفنی برای پیگیری و جلسه لیزر گوچینگ در ارتباط خواهند بود.
- قابل ذکر است هر پیگیری یا لیزر کوچینگ بین جلسات، حداقل 30 دقیقه خواهد بود که در طول دوره معادل حداقل 6 ساعت جلسه اختصاصی برای هر مخاطب است.
- بر اساس جدول زیر در هر روز 180 دقیقه به تدریس، 120 دقیقه به پرسش و پاسخ یا کار عملی و 75 دقیقه به کوچینگ اختصاص دارد.
- با این حساب هر جلسه از دوره شامل 300 دقیقه حق التدریس استاد یا5 ساعت است، که در طول دوره معادل 60 ساعت از 96 ساعت کل دوره خواهد شد.
- به طور کلی هر روز شامل 4 تایم تدریس 45 دقیقه ای مربوط به ارایه درس، 4 تایم 30 دقیقه ای مربوط به پرسش و پاسخ یا کار عملی، 5 تایم 15 دقیقه ای مربوط کوچها، 2 تایم استراحت و پذیرایی 15دقیقه ای، یک تایم پذیرایی 30 دقیقه ای مربوط به صبحانه و یک تایم 60 دقیقه مربوط به ناهار و نمازخواهد بود که به شکل زیر اجرا میگردد.
برنامه روزانه (نیمه اول) | |||||||||
ساعت | 8:30 الی 9:00 | 9:00 الی 9:15 | 9:15 الی 10:00 | 10:00 الی 10:15 | 10:15 الی 10:45 | 10:45 الی 11:00 | 11:00 الی 11:45 | 11:45 الی 12:00 | 12:00 الی 12:30 |
عنوان | پذیرایی | کوچینگ | تدریس | کوچینگ | پرسش و پاسخ | پذیرایی | تدریس | کوچینگ | پرسش و پاسخ |
برنامه روزانه (نیمه دوم) | |||||||||
ساعت | 12:30 الی 13:30 | 13:30 الی 14:15 | 14:15 الی 14:30 | 14:30 الی 15:00 | 15:00 الی 15:15 | 15:15 الی 16:00 | 16:00 الی 16:15 | 16:15 الی 16:45 | |
عنوان | ناهار و نماز | تدریس | کوچینگ | پرسش و پاسخ | پذیرایی | تدریس | کوچینگ | پرسش و پاسخ |
- دوره ها میتوانند پس از با باز طراحی به صورت بوت کمپهای فشرده چند روزه برای اصناف یا سازمانها برگزار شوند.
- جدول عناوین، سرفصلها و ساعات دروس به شرح ریز است:
عنوان دوره | سر فصلهای دوره | |
دوره آموزش وخدمات کوچینگ سازمانی | 1 | آموزش کوچینگ در سطح سازمان |
2 | مدیریت و رهبری | |
3 | برگذاری جلسات کوچینگ سازمانی و جلسات حین تدریس |
ملاحظات اجرایی:
- تیمی تحت عنوان تیم محتوا، تمام دوره و مصاحبه هایی از مخاطبین را ضبط خواهند کرد که در ادامه قابل ارایه به شرکتهای مورد قرارداد خواهد بود.
- تیم کوچینگ پشتیبانی اجرایی مخاطبان را حین و بین برگزاری جلسات به عهده خواهند داشت.
- بنا به درخواست طرف قرارداد امکان حضور تیم کوچینگ جهت پیاده سازی دانش در سازمان وجود دارد.
مخاطبین دوره:
- دوره بر اساس نیاز شرکت، ارگان یا سازمان برای تعدادی از مدیران میانی یا ارشد ایشان برگزار میگردد.
مزایای دوره:
- دوره به صورت کاملا کارگاهی برگذار میگردد.
- حضور تیم کوچینگ پیاده سازی مطالب، تحقق و سرعت و دقت دوره را بالا میبرد.
- استفاده از تیم بیزنس کوچینگ آموزش دیده با متد ICF انگلستان، با تجربه برگزاری بیش از 800 ساعت خدمات کوچینگ ثبت شده برای هریک از بیزنس کوچها
- استفاده از اساتید کوچینگ و توسعه فردی در دوره برای افزایش مهارتهای مخاطبان
- پیاده سازی نظام ارزیابی و بررسی تعاملی به عنوان مهارت و عامل پیشبرنده اجرایی
- شبکه سازی و معرفی کسب و کارهای مخاطبان
- قیمت مناسب دوره در مقایسه با دوره های مشابه
- ارایه مدرک دارای اعتبار از سازمان مدیریت صنعتی
- ارائه گواهی حضور در دوره توسط شرکت
برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم پروپوزال شرکت رو مطالعه کنید.
دریافت پروپوزال شرکت PDF
نویسنده: محمدرضا مصلح
دیدگاه خود را بنویسید