تشریح عنوان دوره:

دوره مدیریت کاربردی با رویکرد کوچینگ


خلاصه دوره:

این دوره در دو سطح جهت ارتقاء سطح کیفی مدیریت به صورت کارگاهی (حضوری) و با بررسی عملکرد مخاطب توسط تیم کوچینگ از آموزش تا پیاده سازی در کسب و کار برگزار میگردد.


نحوه اجرای دوره:

- طی برگزاری این دوره مخاطبان بر سر میزهای 5تا8 نفره با یک کوچ گردشی* خواهند نشست؛ کوچها نحوه پیاده سازی دروس در کسب و کار مخاطب را با طراحی اقدامکها و بررسی عملکرد ایشان در طول دوره، جهت بهبود عملکرد آنها دنبال میکنند.

*(منظور از گردشی در اینجا تغییر بیزنس کوچها و مخاطبان هر میز در طی برگزاری دوره است که در راستای شبکه سازی و افزایش کیفی دوره پیاده سازی میشود)

- کیفیت تدریس اساتید و خدمات پشتیبانی کوچها در راستای افزایش رضایتمندی و کیفیت دوره طی جلسات توسط مخاطبان بررسی و امتیاز دهی خواهد شد.

- کیفیت عملکرد مخاطبان نیز طی برگزاری دوره توسط بیزنس کوچها بررسی و امتیازدهی خواهد شد.

- در این دوره پس از ارایه درس توسط اساتید (هر 45 دقیقه) زمانی به ارتباط بیزنس کوچها و مخاطبین اختصاص میابد (15 دقیقه) که در این بازه میزان فراگیری معلومات و سوالات مخاطبان بررسی و پس از دسته بندی سوالات هر میز، توسط استاد به کلیه سوالات پاسخ داده میشود.

- ارایه هر عنوان درسی به طور روزانه بیشتر از 90 دقیقه (2تایم) نخواهد بود که با احتساب زمان کوچینگ و پرسش و پاسخ تا 180 دقیقه به طول خواهد انجامید.

- هر دوره شامل 12 جلسه است که یک هفته در میان در روزهای 5شنبه و جمعه (این روزها قابل تغییر خواهد بود) برگزار خواهد شد. هر دوره 3 ماه به طول خواهد انجامید و کوچها علاوه بر حضور در جلسات اواسط هر هفته با مخاطبان میز خود از طریق تماس تلفنی برای پیگیری و جلسه لیزر گوچینگ در ارتباط خواهند بود.

- قابل ذکر است هر پیگیری یا لیزر کوچینگ بین جلسات، حداقل 30 دقیقه خواهد بود که در طول دوره معادل حداقل 6 ساعت جلسه اختصاصی برای هر مخاطب است.

- بر اساس جدول زیر در هر روز 180 دقیقه به تدریس، 120 دقیقه به پرسش و پاسخ یا کار عملی و 75 دقیقه به کوچینگ اختصاص دارد.

- با این حساب هر جلسه از دوره شامل 300 دقیقه حق التدریس استاد یا5 ساعت است، که در طول دوره معادل 60 ساعت از 96 ساعت کل دوره خواهد شد.

- در هر روز 45 دقیقه (یک تایم درسی) به ارایه عنوان کوچینگ یا توسعه فردی اختصاص خواهد یافت.

- به طور کلی هر روز شامل 4 تایم تدریس 45 دقیقه ای مربوط به ارایه درس، 4 تایم 30 دقیقه ای مربوط به پرسش و پاسخ یا کار عملی، 5 تایم 15 دقیقه ای مربوط کوچها، 2 تایم استراحت و پذیرایی 15دقیقه ای، یک تایم پذیرایی 30 دقیقه ای مربوط به صبحانه و یک تایم 60 دقیقه مربوط به ناهار و نمازخواهد بود که به شکل زیر اجرا میگردد.

برنامه روزانه (نیمه اول)
ساعت8:30
الی
9:00
9:00
الی
9:15
9:15
الی
10:00
10:00
الی
10:15
10:15
الی
10:45
10:45
الی
11:00
11:00
الی
11:45
11:45
الی
12:00
12:00
الی
12:30
عنوانپذیراییکوچینگتدریسکوچینگپرسش و پاسخپذیراییتدریسکوچینگپرسش و پاسخ
برنامه روزانه   (نیمه دوم)
ساعت12:30
الی
13:30
13:30
الی
14:15
14:15
الی
14:30
14:30
الی
15:00
15:00
الی
15:15
15:15
الی
16:00
16:00
الی
16:15
16:15
الی
16:45

عنوانناهار و نمازتدریسکوچینگپرسش و پاسخپذیراییتدریسکوچینگپرسش و پاسخ
  • از آنجایی که عناوین و سرفصلهای دوره ها مکمل یکدیگر خواهد بود لازم است مخاطبین پس از طی دوره مقدماتی در صورت تمایل دردوره پیشرفته نیز حضور به هم رسانند.
  • دوره ها میتوانند پس از باز طراحی به صورت بوت کمپهای فشرده چند روزه هم برای اصناف یا سازمانها برگزار شوند.
  • جدول عناوین، سرفصلها و ساعات دروس به شرح ریز است:
عناوین و سر فصلهای دروس
دوره سطح a1مفاهیم اولیه و کاربردی   کوچینگتاریخچه کوچینگ- فرق کوچ   و مشاور- پرسشگری_ تفکر نقادانه- گوش شنوا- سطوح شنوایی- صلاحیتهای کوچینگ
2اصول سرپرستیتعریف مدیریت و سرپرستی-   وظایف مدیران و سرپرستان- هدایت- رهبری- کنترل
انگیزش- آموزش و توسعه   نیروی انسانی- ازریابی عملکرد- خلاقیت و نوآوری
3طبقه بندی مشاغل و منابع   انسانیآشنایی با اصول، مبانی و   طبقه بندی مشاغل- آشنایی با عناوین شغلی و ارزیابی عملکرد-  روشهای استخدام و اخراج
4رهبریرهبری چیست و رهبر کیست-   رهبری آموختنی یا ذاتی؟
5قانون کار و تامین   اجتماعیقانون کار- قرارداد کار-   شرایط کار- قوانین تامین اجتماعی- مقررات عمومی
مزد- مزایا- فوق العاده-   تعطیلات و مرخصی ها- حق بیمه- بیمه بیکاری
کارفرما و بیمه شدگان-   تکالیف کارفرما- امور بیمه شدگان
6مدیریت (مدیریت اجرایی)اصول و مبانی مدیریت-   تفکر سیستمی- مدیریت رفتار سازمان-
مدیریت و تفکر استراتژیک-   اقتصاد،مدیریت بازرگانی و قانون تجارت
7مهارت های فردیفن بیان- پوشش- خودآگاهی   و توسعه فردی- مدیریت زمان و جلسات مهارت تصمیم گیری
8فروشتکنیکهای فروش- شخصیتهای   مختلف و نحوه برخورد با آنها- انواع مارکتینگ
9سوشال مدیاتولید محتوا- اینستاگرام-   سایت
10برندیگتاریخچه برندینگ- الزام   و مزایای بندیگ- روشهای برند سازی
11مدیریت اسناد و بایگانیاصول و فنون بایگانی-   بررسی سند و پرونده- اطلاع رسانی اداری- دسته بندی نامه ها-
12مهارت های نگارش و   مکاتبات اداریشناخت نامه های اداری- اصول   و نگارش نامه- طبقه بندی نامه ها- نشانه گذاری- شیوه درست نوشتن




دوره سطح b1کوچینگ سازمانیگروه و تیم- رهبری-   افزایش خلاقیت در سازمان- تعلق سازمانی- اصول اخلاقی
2برنامه ریزی استراتژیک   منابع انسانیتعریف مدیریت- اهداف   مدیریت- اجزا و ابزارهای مدیریت- انواع تفکر در مدیریت-
مدیریت استراتژیک- تدوین   استراتژیهای منابع انسانی از طریق الگوهای عملکردی
3طبقه بندی مشاغلآشنایی با نظام فردی   مکمل و انگیزشی
4رهبریانواع رهبری، عملکرد   رهبران و رهبران بزرگ- رهبر موفق کیست؟
5اصل رهبری – فرمولهای   رهبری
5قابلیتهای روسای دفاتر   میرانجایگاه دفتر و اهم وظایف   آن- قابلبتهای یک رییس دفتر-
مهارتهای ارتباطی مورد   نیاز- وظایف تعاملی-
6مهارتهای فردیسخنرانی- فنون مذاکره-
7مدیریت حرفه ایتفکر استراتژیک و تفکر   عمیق- تثوری حرکت و سطوح استراتژیک- سطوح عملیاتی و روابط آن-
برنامه ریزی استراتژیک-   مقصد و سیر مطلوب - مدیریت تغییر و تحول- تصمیم گیری – استراتژیهای برتر- 5s
اثر بخشی، انگیزش و نفوذ
8مدیریت تعارضعلل بروز تعارض- انواع   تعارض- ریشه تعارضات شخصی- حل اختلاف غیر رسمی
تعارضات درون گروهی و   میان گروهی- تعارضات میان و فرا سازمانی
9مدیریت منابع انسانیروابط کار و کارکنان-   آموزش و توسعه تیروی انسانی- مدیریت عملکرد
جانشین پروری و ایجاد   مسیر شغلی- برنامه ریزی نیروی انسانی
10مدیر عامل و هیئت مدیره   حرفه ایدانش مالی برای مدیر   عامل- وظایف، مسئولیتها و اختیارات هیئت مدیره
اصول حاکمیتی- مذاکرات   تجاری مدیران عامل


ملاحظات اجرایی:

  • تیمی تحت عنوان تیم محتوا، تمام دوره و مصاحبه هایی از مخاطبین را ضبط خواهند کرد که در ادامه قابل ارایه به شرکتهای مورد قرارداد خواهد بود.
  • تیم کوچینگ پشتیبانی اجرایی مخاطبان را حین و بین برگزاری جلسات به عهده خواهند داشت.


مخاطبین دوره:

  • دوره مدیران سطح a: صاحبان کسب و کارهای کوچک، مدیران میانی و پایین دستی، صاحبان کسب و کارهای در حال راه اندازی، کسب و کارهای با سابقه زیر 8 سال
  • دوره مدیران سطح b: صاحبان کسب و کارهای بزرگ، مدیران و صاحبان کسب و کارهای قدیمی، افرادی که دوره مقدماتی را با موفقیت گذرانده اند، کسب و کارهای با سابقه بالای 8 سال

*تشخیص نهایی برای حضور در دوره پس از مصاحبه حضوری و بررسی دانش مخاطب و کسب و کار او امکان پذیر خواهد بود.

*انتخاب سطح دوره برای سازمانها توسط مدیر مربوط صورت میگیرد.


شیوه گزینش دوره:

  • پس از اطلاع رسانی و تمایل مخاطب برای حضور در دوره، از طریق مصاحبه سطح کسب و کار و معلومات او سنجیده و دوره مناسب به او معرفی میگردد.
  • دوره بر اساس نیاز شرکت، ارگان یا سازمان برای تعدادی از مدیران میانی یا ارشد ایشان برگزار میگردد.


مزایای دوره

  1. دوره به صورت کاملا کارگاهی برگزار میگردد.
  2. حضور تیم کوچینگ پیاده سازی مطالب، تحقق و سرعت و دقت دوره را بالا میبرد.
  3. استفاده از تیم بیزنس کوچینگ آموزش دیده با متد ICF انگلستان، با تجربه برگزاری بیش از 800 ساعت خدمات کوچینگ ثبت شده برای هریک از بیزنس کوچها
  4. استفاده از اساتید کوچینگ و توسعه فردی در دوره برای افزایش مهارتهای مخاطبان
  5. پیاده سازی نظام ارزیابی عملکرد و بررسی تعاملی به عنوان مهارت و عامل پیشبرنده اجرایی
  6. شبکه سازی و معرفی کسب و کارهای مخاطبان در طول دوره
  7. قیمت مناسب دوره در مقایسه با دوره های مشابه
  8. ارایه مدرک دارای اعتبار از سازمان مدیریت صنعتی
  9. ارائه گواهی حضور در دوره توسط شرکت

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم پروپوزال شرکت رو مطالعه کنید.

دریافت پروپوزال شرکت PDF


نویسنده: محمدرضا مصلح