تشریح عنوان دوره:
دوره مدیریت کاربردی با رویکرد کوچینگ
خلاصه دوره:
این دوره در دو سطح جهت ارتقاء سطح کیفی مدیریت به صورت کارگاهی (حضوری) و با بررسی عملکرد مخاطب توسط تیم کوچینگ از آموزش تا پیاده سازی در کسب و کار برگزار میگردد.
نحوه اجرای دوره:
- طی برگزاری این دوره مخاطبان بر سر میزهای 5تا8 نفره با یک کوچ گردشی* خواهند نشست؛ کوچها نحوه پیاده سازی دروس در کسب و کار مخاطب را با طراحی اقدامکها و بررسی عملکرد ایشان در طول دوره، جهت بهبود عملکرد آنها دنبال میکنند.
*(منظور از گردشی در اینجا تغییر بیزنس کوچها و مخاطبان هر میز در طی برگزاری دوره است که در راستای شبکه سازی و افزایش کیفی دوره پیاده سازی میشود)
- کیفیت تدریس اساتید و خدمات پشتیبانی کوچها در راستای افزایش رضایتمندی و کیفیت دوره طی جلسات توسط مخاطبان بررسی و امتیاز دهی خواهد شد.
- کیفیت عملکرد مخاطبان نیز طی برگزاری دوره توسط بیزنس کوچها بررسی و امتیازدهی خواهد شد.
- در این دوره پس از ارایه درس توسط اساتید (هر 45 دقیقه) زمانی به ارتباط بیزنس کوچها و مخاطبین اختصاص میابد (15 دقیقه) که در این بازه میزان فراگیری معلومات و سوالات مخاطبان بررسی و پس از دسته بندی سوالات هر میز، توسط استاد به کلیه سوالات پاسخ داده میشود.
- ارایه هر عنوان درسی به طور روزانه بیشتر از 90 دقیقه (2تایم) نخواهد بود که با احتساب زمان کوچینگ و پرسش و پاسخ تا 180 دقیقه به طول خواهد انجامید.
- هر دوره شامل 12 جلسه است که یک هفته در میان در روزهای 5شنبه و جمعه (این روزها قابل تغییر خواهد بود) برگزار خواهد شد. هر دوره 3 ماه به طول خواهد انجامید و کوچها علاوه بر حضور در جلسات اواسط هر هفته با مخاطبان میز خود از طریق تماس تلفنی برای پیگیری و جلسه لیزر گوچینگ در ارتباط خواهند بود.
- قابل ذکر است هر پیگیری یا لیزر کوچینگ بین جلسات، حداقل 30 دقیقه خواهد بود که در طول دوره معادل حداقل 6 ساعت جلسه اختصاصی برای هر مخاطب است.
- بر اساس جدول زیر در هر روز 180 دقیقه به تدریس، 120 دقیقه به پرسش و پاسخ یا کار عملی و 75 دقیقه به کوچینگ اختصاص دارد.
- با این حساب هر جلسه از دوره شامل 300 دقیقه حق التدریس استاد یا5 ساعت است، که در طول دوره معادل 60 ساعت از 96 ساعت کل دوره خواهد شد.
- در هر روز 45 دقیقه (یک تایم درسی) به ارایه عنوان کوچینگ یا توسعه فردی اختصاص خواهد یافت.
- به طور کلی هر روز شامل 4 تایم تدریس 45 دقیقه ای مربوط به ارایه درس، 4 تایم 30 دقیقه ای مربوط به پرسش و پاسخ یا کار عملی، 5 تایم 15 دقیقه ای مربوط کوچها، 2 تایم استراحت و پذیرایی 15دقیقه ای، یک تایم پذیرایی 30 دقیقه ای مربوط به صبحانه و یک تایم 60 دقیقه مربوط به ناهار و نمازخواهد بود که به شکل زیر اجرا میگردد.
برنامه روزانه (نیمه اول) | |||||||||
ساعت | 8:30 الی 9:00 | 9:00 الی 9:15 | 9:15 الی 10:00 | 10:00 الی 10:15 | 10:15 الی 10:45 | 10:45 الی 11:00 | 11:00 الی 11:45 | 11:45 الی 12:00 | 12:00 الی 12:30 |
عنوان | پذیرایی | کوچینگ | تدریس | کوچینگ | پرسش و پاسخ | پذیرایی | تدریس | کوچینگ | پرسش و پاسخ |
برنامه روزانه (نیمه دوم) | |||||||||
ساعت | 12:30 الی 13:30 | 13:30 الی 14:15 | 14:15 الی 14:30 | 14:30 الی 15:00 | 15:00 الی 15:15 | 15:15 الی 16:00 | 16:00 الی 16:15 | 16:15 الی 16:45 | |
عنوان | ناهار و نماز | تدریس | کوچینگ | پرسش و پاسخ | پذیرایی | تدریس | کوچینگ | پرسش و پاسخ |
- از آنجایی که عناوین و سرفصلهای دوره ها مکمل یکدیگر خواهد بود لازم است مخاطبین پس از طی دوره مقدماتی در صورت تمایل دردوره پیشرفته نیز حضور به هم رسانند.
- دوره ها میتوانند پس از باز طراحی به صورت بوت کمپهای فشرده چند روزه هم برای اصناف یا سازمانها برگزار شوند.
- جدول عناوین، سرفصلها و ساعات دروس به شرح ریز است:
عناوین و سر فصلهای دروس | |||
دوره سطح a | 1 | مفاهیم اولیه و کاربردی کوچینگ | تاریخچه کوچینگ- فرق کوچ و مشاور- پرسشگری_ تفکر نقادانه- گوش شنوا- سطوح شنوایی- صلاحیتهای کوچینگ |
2 | اصول سرپرستی | تعریف مدیریت و سرپرستی- وظایف مدیران و سرپرستان- هدایت- رهبری- کنترل انگیزش- آموزش و توسعه نیروی انسانی- ازریابی عملکرد- خلاقیت و نوآوری | |
3 | طبقه بندی مشاغل و منابع انسانی | آشنایی با اصول، مبانی و طبقه بندی مشاغل- آشنایی با عناوین شغلی و ارزیابی عملکرد- روشهای استخدام و اخراج | |
4 | رهبری | رهبری چیست و رهبر کیست- رهبری آموختنی یا ذاتی؟ | |
5 | قانون کار و تامین اجتماعی | قانون کار- قرارداد کار- شرایط کار- قوانین تامین اجتماعی- مقررات عمومی مزد- مزایا- فوق العاده- تعطیلات و مرخصی ها- حق بیمه- بیمه بیکاری کارفرما و بیمه شدگان- تکالیف کارفرما- امور بیمه شدگان | |
6 | مدیریت (مدیریت اجرایی) | اصول و مبانی مدیریت- تفکر سیستمی- مدیریت رفتار سازمان- مدیریت و تفکر استراتژیک- اقتصاد،مدیریت بازرگانی و قانون تجارت | |
7 | مهارت های فردی | فن بیان- پوشش- خودآگاهی و توسعه فردی- مدیریت زمان و جلسات مهارت تصمیم گیری | |
8 | فروش | تکنیکهای فروش- شخصیتهای مختلف و نحوه برخورد با آنها- انواع مارکتینگ | |
9 | سوشال مدیا | تولید محتوا- اینستاگرام- سایت | |
10 | برندیگ | تاریخچه برندینگ- الزام و مزایای بندیگ- روشهای برند سازی | |
11 | مدیریت اسناد و بایگانی | اصول و فنون بایگانی- بررسی سند و پرونده- اطلاع رسانی اداری- دسته بندی نامه ها- | |
12 | مهارت های نگارش و مکاتبات اداری | شناخت نامه های اداری- اصول و نگارش نامه- طبقه بندی نامه ها- نشانه گذاری- شیوه درست نوشتن | |
دوره سطح b | 1 | کوچینگ سازمانی | گروه و تیم- رهبری- افزایش خلاقیت در سازمان- تعلق سازمانی- اصول اخلاقی |
2 | برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی | تعریف مدیریت- اهداف مدیریت- اجزا و ابزارهای مدیریت- انواع تفکر در مدیریت- مدیریت استراتژیک- تدوین استراتژیهای منابع انسانی از طریق الگوهای عملکردی | |
3 | طبقه بندی مشاغل | آشنایی با نظام فردی مکمل و انگیزشی | |
4 | رهبری | انواع رهبری، عملکرد رهبران و رهبران بزرگ- رهبر موفق کیست؟ 5اصل رهبری – فرمولهای رهبری | |
5 | قابلیتهای روسای دفاتر میران | جایگاه دفتر و اهم وظایف آن- قابلبتهای یک رییس دفتر- مهارتهای ارتباطی مورد نیاز- وظایف تعاملی- | |
6 | مهارتهای فردی | سخنرانی- فنون مذاکره- | |
7 | مدیریت حرفه ای | تفکر استراتژیک و تفکر عمیق- تثوری حرکت و سطوح استراتژیک- سطوح عملیاتی و روابط آن- برنامه ریزی استراتژیک- مقصد و سیر مطلوب - مدیریت تغییر و تحول- تصمیم گیری – استراتژیهای برتر- 5s اثر بخشی، انگیزش و نفوذ | |
8 | مدیریت تعارض | علل بروز تعارض- انواع تعارض- ریشه تعارضات شخصی- حل اختلاف غیر رسمی تعارضات درون گروهی و میان گروهی- تعارضات میان و فرا سازمانی | |
9 | مدیریت منابع انسانی | روابط کار و کارکنان- آموزش و توسعه تیروی انسانی- مدیریت عملکرد جانشین پروری و ایجاد مسیر شغلی- برنامه ریزی نیروی انسانی | |
10 | مدیر عامل و هیئت مدیره حرفه ای | دانش مالی برای مدیر عامل- وظایف، مسئولیتها و اختیارات هیئت مدیره اصول حاکمیتی- مذاکرات تجاری مدیران عامل |
ملاحظات اجرایی:
- تیمی تحت عنوان تیم محتوا، تمام دوره و مصاحبه هایی از مخاطبین را ضبط خواهند کرد که در ادامه قابل ارایه به شرکتهای مورد قرارداد خواهد بود.
- تیم کوچینگ پشتیبانی اجرایی مخاطبان را حین و بین برگزاری جلسات به عهده خواهند داشت.
مخاطبین دوره:
- دوره مدیران سطح a: صاحبان کسب و کارهای کوچک، مدیران میانی و پایین دستی، صاحبان کسب و کارهای در حال راه اندازی، کسب و کارهای با سابقه زیر 8 سال
- دوره مدیران سطح b: صاحبان کسب و کارهای بزرگ، مدیران و صاحبان کسب و کارهای قدیمی، افرادی که دوره مقدماتی را با موفقیت گذرانده اند، کسب و کارهای با سابقه بالای 8 سال
*تشخیص نهایی برای حضور در دوره پس از مصاحبه حضوری و بررسی دانش مخاطب و کسب و کار او امکان پذیر خواهد بود.
*انتخاب سطح دوره برای سازمانها توسط مدیر مربوط صورت میگیرد.
شیوه گزینش دوره:
- پس از اطلاع رسانی و تمایل مخاطب برای حضور در دوره، از طریق مصاحبه سطح کسب و کار و معلومات او سنجیده و دوره مناسب به او معرفی میگردد.
- دوره بر اساس نیاز شرکت، ارگان یا سازمان برای تعدادی از مدیران میانی یا ارشد ایشان برگزار میگردد.
مزایای دوره
- دوره به صورت کاملا کارگاهی برگزار میگردد.
- حضور تیم کوچینگ پیاده سازی مطالب، تحقق و سرعت و دقت دوره را بالا میبرد.
- استفاده از تیم بیزنس کوچینگ آموزش دیده با متد ICF انگلستان، با تجربه برگزاری بیش از 800 ساعت خدمات کوچینگ ثبت شده برای هریک از بیزنس کوچها
- استفاده از اساتید کوچینگ و توسعه فردی در دوره برای افزایش مهارتهای مخاطبان
- پیاده سازی نظام ارزیابی عملکرد و بررسی تعاملی به عنوان مهارت و عامل پیشبرنده اجرایی
- شبکه سازی و معرفی کسب و کارهای مخاطبان در طول دوره
- قیمت مناسب دوره در مقایسه با دوره های مشابه
- ارایه مدرک دارای اعتبار از سازمان مدیریت صنعتی
- ارائه گواهی حضور در دوره توسط شرکت
برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم پروپوزال شرکت رو مطالعه کنید.
دریافت پروپوزال شرکت PDF
نویسنده: محمدرضا مصلح
دیدگاه خود را بنویسید